hits

henriettethorkildsen


Kostveiledning


0 comments
  • Publisert: 04.07.2017, 10:37
  • Kategori: Kostholdsplaner
  • Takk for at du tittet innom siden min. Jeg er en 25 r gammel ernringsnerd som i vinter 2016 ble ferdig med en bachelor i ernring fra Bjrknes hyskole. Selv er jeg veldig glad i plantebasert mat og tror p livsstiler som benytter rvarer og lite bearbeidede produkter og raske karbohydrater. Jeg er ogs veldig opptatt av dyrevelferd og miljet som gjr at mitt kosthold er hovedsakelig plantebasert men inkluderer fisk og noe meieriprodukter. 

    Men selv tror jeg ikke p at det finnes et ideelt kosthold for alle - hver kropp er ulik og reagerer forskjellig. Det kan vre en kamp for mange finne et kosthold som passer, og det er her jeg kan hjelpe p veien. Har du matallergier, intoleranser, diabetes, sliter med opprettholde en stabil vekt eller bare nsker et sunnere kosthold? Jeg kan hjelpe p flere punkter og veilede deg p veien til en livsstil med et kosthold som du fler deg bra med. 

    Ikke nl med sende meg en mail p henriettethorkildsen@hotmail.com om du lurer p noe, jeg svarer med glede p alle henvendelser! :-) 

    For yeblikket har jeg introduksjonspriser p veiledning og planlegging av kosthold som vil skje over mail - om nsket via skype eller telefon. En veiledning foregr ved at jeg ser p kostholdet ditt og vurderer mulige endringer i dette. En kostholdsplan gjres ved at jeg etter samtale med deg og dine preferanser setter opp en plan som er spesiallaget for deg, dine behov og nsker.  

    Priser

    Veiledning: 350,-
    Kostholdsplan: 550,-
    Kostholdsplan med oppflging etter 4 uker: 750,-
    - Om du fr med deg en venn fr du -30% p veiledning/kostholdsplan. Tilbudet varer ut august! :-)

    henriettethorkildsen
  • Publisert: 04.07.2017, 10:37
  • Kategori: Kostholdsplaner
  • 0 kommentarer
  • Kostholdsplaner p 2000 kcalorier


    2 comments
  • Publisert: 24.03.2017, 00:40
  • Kategori: Kostholdsplaner
  • N har jeg sltt sammen 2 ganske like kostholdsplaner som jeg gjerne vil dele med dere her p bloggen. Forskjellen p dem er middagen, hvor den ene har torsk (og brokkoli) og den andre har laks (uten brokkoli).

    Det vil vre mindre vitamin D i kostholdsplanen med torsk mens det vil vre mindre jod i kostholdsplanen med laks (om det er tilsatt jod i salten din hjemme kan dette ke jodinntaket, men vr forsiktig med bruken av salt). Ellers vil begge kostholdsplanene oppfylle det anbefalte daglige inntaket for en frisk person som ikke trenger noe ekstra tilskudd p grunn av trening/sykdom/graviditet og som har ett energibehov p 2000 kcalorier.

    Ellers er det litt lite av de gode flerumettede fettsyrene i begge planene - men dette kan du f nok av om du legger til 1-2 ss flytende margarin over fisken som skal i ovnen, men da m du ogs huske p legge til 70-150 kcalorier ekstra. 

    Om du prver g ned/opp i vekt kan du kutte ut eller legge til mat i planen. Dermed ker du/reduserer du kcaloriinntaket. Men fr du skal begynne g ned/opp i vekt er det viktig at du har regnet ut ditt energibehov. Dette kan du enkelt gjre p nett, f.eks her. OBS! Om du skal kutte ut matvarer m du vre obs p at nringsinnholdet ogs da vil bli redusert. 

    For de som er veganere/vegetarianere kan du bruke plantebasert yoghurt og rmme, vegansk osteplegg og evt soyakjtt/tofu/bnner til middagen. 

    Kostholdsplan med torsk

     

    Kostholdsplan med ovnsbakt laks


     

    Hper det frister :-) 

     

    henriettethorkildsen
  • Publisert: 24.03.2017, 00:40
  • Kategori: Kostholdsplaner
  • 2 kommentarer