hits

henriettethorkildsen


Smoothiefest med fett


1 comments
  • Publisert: 17.11.2017, 07:00
  • Kategori: Ernringsprat
  • N er jeg p flyet som skal frakte meg til TROMS <3 Jeg gleder meg enormt! Jeg har aldri vrt s langt nord men har lenge hatt lyst p det eventyret de har tilby der oppe. Jeg er ganske sikker p at denne turen kommer til dra meg opp dit flere ganger. Kanskje det blir roadtrip oppover i Norge til sommeren? 

    I dag har vi planlagt g opp Fjellheisen med noe varmt i termosen og kamera for lete etter nordlyset! Jeg har bare sett Nordlys et par ganger, men da har de vrt s sm at jeg nesten mtte myse for se det. S n hper jeg virkelig p f se det alle snakker om! Uansett er det godt komme seg litt vekk og opp til en av de fineste jentene <3

    Selvom vinteren smyger seg innp s er det fortsatt smoothiefest hver dag hos meg. Jeg merker s godt hvor tilfreds jeg er nr jeg fr i meg nok fett og minst mulig korn og dette er jo s enkelt med hjelp fra smoothies. Jeg fler faktisk at jeg glder! 

    Jeg kan ikke f sagt det nok. De rette fettkildene i kostholdet er s viktig bde for hjernen, huden, hormonene og VEKTEN. 

    Det er spesielt noen matvarer jeg ikke kan leve foruten akkurat n med tanke p fett:

    Olivenolje: Kaldpresset olivenolje (extra virgin/ekstra jomfru) er kjent for vre den mest helsevennlige oljen vi har og blir brukt i alt fra hr og hudproduker til matlaging. Det som er viktig huske er at den sunneste varianten av olivenolje er utelukkende den som er merket med "extra virgin". Glem alle de andre! Jeg bruker denne til salatene mine eller matlaging som ikke krever hyere varme enn 150 grader. 

    Kokosolje: En fin ss kokosolje fr som oftest bli med i smoothiene mine. Om jeg har spist ekstra mye en dag dropper jeg den selvsagt for undvendig mye kcalorier. Det er utrolig mange godt dokumenterte studier om effekten kokosfett har p kroppen. Dette kommer jeg snart tilbake til da jeg nsker lage et helt innlegg om min favorittolje <3

    Ntter & fr: Ntter og fr en fantastisk kilde til fett og nring. Jeg bruker ntter som mellommltid, som snacks, i smoothie, p salater, nr jeg baker.. You name it. Fr bruker jeg gjerne i salater, p havregrten, i bakst.. Mine favoritter er valntter, mandler, cashew, linfr, hampfr, gresskarkjerner.. Alle fr og ntter funker fett! 

    Avocado: Her har vi ogs en vinner. Skjnnhetsfrukten! <3 Ja, det er faktisk en frukt selvom den ikke innholder sukker men mye gode fettkilder i tillegg til andre supre egenskaper og nringsstoffer <3 Avocado skal ogs f sitt eget lille innlegg! Denne blir ogs med meg i smoothien, p knekkebrdet, i salaten eller bare rett fra skallet <3 Det beste av alt er jo at den smaker s godt! Jeg bare m ha en avocado om dagen <3

    Snakkes bloggen! Hei Troms! <3 

    henriettethorkildsen
  • Publisert: 17.11.2017, 07:00
  • Kategori: Ernringsprat
  • 1 comments
  • 1 comment

    Victoria Larsen

    17.11.2017 kl.11:04

    Ser kjempe godt ut! :-)

    Skriv en ny kommentar