hits

Ukens salat

  • 25.06.2017, 15:25

Jeg tror det er viktig for alle å fokusere mer på inntaket av grønnsaker! Særlig ubehandlede grønnsaker da for mye behandling kan ødelegge næringsstoffene i maten og plutselig sitter du der å spiser en overkokt/stekt brokkoli bukett (nam..) og føler at du har gitt kroppen din masse påfyll av vitaminer og mineraler.  

Man vet at noen grønnsaker faktisk har mer tilgjengelighet av vitaminer og mineraler når man behandler dem - men type behandling er også noe som spiller en stor rolle. Vist du damper grønnsakene derimot så er du nok på den sikreste siden - men aller best er derav oftest å spise grønnsakene rå!



Salaten jeg har laget denne uken har jeg delt i to og spist halve til lunsj og halve til middag som tilbehør. NAM, så friskt og godt!

For å lage disse to porsjonene har jeg brukt en hel pose med blandingssalat, jeg liker best typen ruccola og baby leaf. Jeg kuttet opp 1 hel rød paprika og blandet i sammen med masse cherry tomater, tørkede tomater (uten olje) og 1 liten pakke feta ost. Til slutt heller jeg over litt balsamico olje og saften fra en lime. Dette gjør at salaten blir enda friskere i smaken. 



Som kostholdsveileder vurderer jeg å ha en konkurranse her på bloggen evt instagram hvor dere kan vinne en skreddersydd kostholdsplan - har du lyst å være med på dette? :-D 

Ønsker alle en fin søndag, jeg har allerede satt opp ny kostholdsplan for meg selv for denne uken - jeg syns det er greit å ha en mal på hva jeg skal spise, særlig da jobbdagene mine er så varierte. Planlegger du dagene dine eller spiser du det du har lyst på i øyeblikket? En god blanding liker jeg, men malen hjelper å ha kontroll på at jeg får i meg det mest nødvendige! 

Henriette Thorkildsen

25 år gammel jente med bachelorgrad i ernæringsfysiologi. Brenner for helse, dyrevelferd og miljøet. For en kostnadsfri samtale eller ønske om kjøp av kostholdsplan send mail på: henriettethorkildsen@hotmail.com

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no